Trebao je ovo biti kratak test kao i svaki drugi. Uzmem bicikl, odvozim dva tjedna, vratim ga i napišem recenziju.
Vratim? Ne dolazi u obzir.
Nakon dva tjedna druženja odlučio sam da mi treba jedan takav bajk u podrumu i odvozio sam s njime cijelo ljeto.
Naravno, odnosi se na vožnje za koje nije bilo smisla vaditi moju cestovnu raketu.
https://www.kakoide.hr/profi-bicikl-lagan-kao-peronajbolji-koji-sam-ikada-vozio/
Prošli smo sve terene. Od ceste, livade, makadama, do ozbiljne downhill staze.
I što kaže? Eno ga nestrpljivo čeka i zove da ga opet zajašeš.
OPREMA
Od opreme je bitno spomenuti da se radi o rami vrlo laganog 6061 aluminija, koja je ugostila Rock Shock Judy vilicu i vrlo široki volan za bolju kontrolu i upravljivost. Volan i vilica su spojeni preko poprilično robusnog headseta širine čak 44/55mm. Tu se nalaze kočnice Tektro HD-M275 koje preko dva klipa „grizu“ diskove promjera 180 mm. Vjerujem da prilikom osmišljavanja ovog bicikla gornje srednje klase, oko pogonskog ustroja nisu dovodili u pitanje ništa što bi moglo narušiti funkcionalnost te je sve povjereno dobro poznatoj Shimano Deore seriji.
Kako proizvođači često žele prikazati stvari boljima nego što jesu da bi kupci mislili da su bolje prošli, vrlo rijetko susrećemo da su apsolutno svi dijelovi pogonske grupe istoga ranga. Upravo to je slučaj na ovom biciklu. Shimano Deore je stražnji mjenjač (ali i prednji), ručice mjenjača, kazeta te kompletan pogon. Vidjet ćemo i zašto je tome tako. Gume su provjerene Schwalbe Smart Sam, širine 2,25 inča, a kotači, sjedalo i ostale „sitnice“ su R Raymonove kućne izrade.
DIZAJN
Rama s poprilično spuštenim top tubeom iliti gornjom cijevi, meni vizualno izgleda super i moderno. Zbog takve konstrukcije, sam bicikl izgleda manji nego što jest i sjedalo izgleda kao da je jako daleko od rame, zbog čega je ugrađeno pojačanje na izlasku cijevi sjedala iz okvira. Meni osobno se to sviđa puno više nego klasična konstrukcija s položenom gornjom cijevi, a da o osjećaju kontrole u vožnji ili nenadanog silaska s pedala i ne govorim.
Među starijom populacijom dobro poznata SMB.
Digresija… išao sam Googlati da vidim značenje ove kratice i prvo sam shvatio da cijeli život tu boju krivo zovem SNB, a onda sam shvatio da je značenje skraćenice SMB sivo – maslinasta – boja stoga je poprilično glupo napisati SMB boja 😊
Eto, čovjek uči dok je živ.
U svakom slučaju ova boja odlično paše s crnim dijelovima ugrađene opreme, crno žutim gumama, ali paše i samom karakteru bicikla jer je ovaj poslušni ratnik bez presedana.
Ajmo mi na cess… hm, na mak… hm, u šumu…
Rekao bih da je bicikl na cesti brz i udoban. Bez nekih većih problema je moguće održavati putnu brzinu iznad 25 km/h, a pedale se isplati vrtjeti do nekih 36 – 37 km/h jer ipak treba uzeti u obzir da su na njemu napravljeni prijenosni omjeri takvi da se možete bez većih problema uspeti i uz najstrmiji put ili cestu, tako da krajnja brzina nije bila prioritet. Unatoč tome, na njemu sam postigao najveću brzinu na biciklu ikad. Imamo jedan spust u Samoboru gdje ludost i (možda lažni) osjećaj sigurnosti odlučuju o konačnoj brzini i meni se sve to nekako složilo upravo na njemu.
Postigao sam brzinu od 74 km/h!!
Sreća da je na prvu vidljivo da bicikl nema motor, inače bi to budilo sumnju u nešto protuzakonito, ovako sve štima. Isto vrijedi i za grad. Sposoban i brz, te maksimalno udoban. Na slabiji model Hardrayy 4.0, koji već dvije godine vozi moja bolja polovica smo ugradili nosač tereta i nogar čime je svakodnevna uporaba postala još pristupačnija.
Na makadamu i šumskom putu najviše dolazi do izražaja njegova namjena. To je to. Usponi i silasci bilo koje vrste za ovaj bicikl predstavljaju dječju igru. Vozio sam ga po Jahorini, Durmitoru, Ugljanu, ali i po dunavskom te savskom nasipu i to je sve odrađeno odlično. Ako želite vrtoglave spustove po downhill stazi odraditi u rangu ekipe na fullyima, morat ćete gurnuti ruku dosta dublje u džep i kupiti bicikl s kojim ćete umrijeti od dosade na cesti. Ako želite po makadamu imati vrijeme prolaska u rangu ekipe na gravelima, morat ćete opet zavući ruku u džep i dobit ćete potpuno drugačiju poziciju sjedenja kao i bicikl na kojem će vas živcirati svako penjanje na nogostup. Ako pak na cesti želite biti puno brži morat ćete puno dublje zavući ruku u džep i dobit ćete bicikl s kojim ne možete apsolutno ništa nego pedalirati po otvorenoj cesti i s kojim je ulazak u grad živi horor, a vožnja po makadamu nemoguća misija.
Ako pak želite sve to skupa odraditi sigurno i ležerno bez trzavica i iznenađenja tu je Golf dvoj… sorry, RRaymon Hardray Nine 5.0 😊
Svoju funkciju ima i blokator prednje vilice te moram priznati da sam se uglavnom vozio s blokiranom vilicom. Tek bi na spustovima dozvolio njen rad jer inače doista nije potrebna. „Gume na kotačima“ gutaju sve neravnine bez problema, a upravljanje je preciznije i osjećaj podloge bolji.
ZA KOGA JE ONDA OVAJ BICIKL?
Prvo bih rekao za koga nije. Ustvari on je za sve ali… da pojasnim.
Ugrađena oprema garantira dugovječnost i sigurnost u radu bez velikih zahtjeva za održavanjem. Sve je na svojem mjestu, bez nepotrebnih kompliciranja dovedeno u funkciju. Ljudi koji zabriju na bicikle vrlo često smetnu s uma da specijaliziranost bicikla za neku određenu namjenu u pravilu prati viša cijena, ali i veći angažman oko servisiranja i održavanja. Pravilo: „dao sam veliku lovu i sad sam miran“ ne radi, stoga je potrebno dobro odvagnuti što vam zapravo treba i koliko ste spremni posvetiti se biciklu, te ima li to smisla.
RRaymon Hardray 5.0 bi svakako preporučio svakom „usmjerenom“ biciklisti, ali kao drugi bicikl (osim ako je prvi također hartail). To je pravi razlog zašto sam odlučio ne vratiti ili prodati ovaj testni primjerak.
Preporučio bih ga svim ljudima koji iz nekog razloga moraju imati bicikl.
Da li je to zato da bi išli na posao, vozili dijete u vrtić, upucavali se neko(m)j biciklisti/ci ili jednostavno želite smršaviti, nije bitno. Zašto gornja srednja klasa. Ne traži puno održavanja, oprema je trajna i robusna, ide gdje god hoćeš i ne košta puno. Ovaj bicikl će rekreativci sa zadovoljstvom voziti 20 godina i uz podmazani lanac će u tih dvadeset godina (serviseri zažmirite) bicikl četiri puta dofurati na servis i to triput jer im je puknula guma.
I ono najvažnije, djeca.
Djeca u nekom trenutku dođu u fazu da prerastu dječje bicikle i postanu (mislim na dečke) dovoljno veliki i jaki za „pravu stvar“. Snaga i težina u suradnji s mentalnim sklopom i količinom hormona spremna je i nakovanj pokvariti 😊. Vrlo često u takvim slučajevima savjetujem prijateljima da radije kupe polovni bajk koji je nekada puno koštao nego nešto novo što će klinci potrgati za 7 dana, ako već nemaju ili ne žele odvojiti ogromnu cifru klincu za bicikl. Ovaj model je dovoljno dobar da izdrži i nemar i divljanje, kao i da pokaže djetetu sve čari biciklizma tako da će dio klinaca voziti ovaj bajk dokle god im to bude visina dozvoljavala, a dio klinaca će na njemu postati zaljubljenici u biciklizam i tek tada će malo veće ulaganje imati smisla, a možda i sami odluče zaraditi dio za nešto puno bolje.
CIJENA
Pa nije da ne košta puno… naravno da sve ima svoju cijenu i prava cijena ovog bicikla je punih 979 eura https://www.raymonon-bikes.com/en-hr/bicycles/mtb-hardtaihardrayay-nine-5-02021.html međutim trenutno je na sniženju (kao i ostali RRaymon modeli) pa ga možete dobaviti za 696 eura.
Ali to nije sve 😉
Ako ga kupite preko nas dobiti ćete dodatnih 5% popusta i 20% popusta na opremu u jednoj od bikerskih trgovina, kao i svi naši kupci bicikala.
Best buy je pred vama.
I da, testni primjerak nije na prodaju. Ostaje u trajnom vlasništvu upravo kao drugi, hm… treći bicikl.
Malo slabiji model Hardray Seven 4.0, o kojem sam pisao ovdje: https://www.kakoide.hr/raymonohardrayay-nine-4-0/ prije nego li sam odlučio raditi recenzije, je vrlo sličnih performansi. Razlikuju se tek što četvorka ima Suntourovu vilicu i nešto uži head tube te kotače 27.5 cola, stoga ako vam se sviđa boja i nemate više od 100 kilograma, sve navedeno ćete dugo godina moći raditi i na ovom biciklu.
https://www.raymonon-bikes.com/en-hr/bicycles/mtb-hardtaihardrayay-seven-4-02021.html također je snižen na 569 eura na kojih možete ostvariti dodatnih 5% i 20% na opremu, ako ga kupite preko nas.
U svakom slučaju, stay tuned jer ljetne vožnje polako sjedaju na papir.
Ovaj tekst napisao je živi čovjek. To je razlog zašto nije sve savršeno, zašto ste čitajući mogli osjetiti emociju i stoga nije nužno da se u svemu slažemo. Zaključci i razmišljanja napisani u tekstu proizašli su iz dugogodišnjeg biciklističkog iskustva. Kao autor ovog teksta dozvoljavam svima da ga slobodno koriste, dijele i kopiraju bilo koji njegov dio bez obaveze navođenja autora.