Jedan od najiščekivanijih modela koje sam imao priliku testirati je bio upravo „karbonac iz susjedstva“. Toliko sam ga želio probati da nisam mogao čekati moju veličinu rame, nego svjesno uzeo dostupan manji model, što me (tek) nakon 40 kilometara, koštalo i malo bolova u leđima ali, što bi rekle cure u visokim petama…😉
Manjom ramom sam dobio na okretnosti, što mi je pružalo posebno zadovoljstvo prilikom spuštanja po planinarskoj stazi. Poznati proizvođač bicikala, Capriolo, iz susjedne nam Srbije, skupio je hrabrosti zakoračiti u višu klasu bicikala. 👏
Tržište kojim suvereno vlada nekoliko dobro poznatih brendova, kako bicikala, tako i biciklističkih dijelova.
Negativne efekte te globalizacije baš gledamo zadnjih dvije godine od kada je nastala totalna pomutnja na biciklističkom tržištu upravo zbog (samo nekoliko) proizvođača dijelova, tako da mislim da svakog novog proizvođača ili ulazak u gornju klasu, treba podržati.
Nova Capriolova linija C-PRO se sastoji od 10-tak modela, od kojih su najzanimljiviji jedan karbonski hardtail u dvije boje i dva aluminijska fullya za koje se nadam da ću opet biti među prvima koji će ih „zajahati“.

DA VIDIMO
Svakako prvo treba naglasiti cijenu bicikla koja na hrvatskom tržištu iznosi nepunih 10.500 kn što možemo komotno svrstati pod „nevjerojatno“ kad su u pitanju MTB karbonci. Malo sam bacio oko na konkurenciju i ne samo da nisam pronašao jeftinijeg karbonca, nego ništa nije bilo ni blizu.
Drugo što treba naglasiti je svakako dizajn bicikla.
Bicikl izgleda odlično i suvereno odaje dojam puno skupljeg bicikla. Kada bih pitao ljude što misle koliko košta, nitko nije odgovorio ni blizu njegovoj stvarnoj cijeni, a najveća cijena koju sam „dobio“ je bilo u jednom slučaju nakon što sam rekao da košta 10 i pol “soma”. Čovjek uzdahne i kaže „i mislio sam si da takva stvar košta 10 i pol tisuća eura“.
Heej, ne eura nego kuna!!! 🤑
Dakle za dizajn i vizualni dojam, čista petica.

OPREMA
Od opreme treba naglasiti da se na biciklu nalazi dobro nam poznati Shimano Deore mjenjač i shifter.
Upareni s kazetom 11-50 i Tektro kočnicama HD M275 s diskovima 180/160 mm. Ostali dijelovi su manje poznati, ali dizajnom izgledaju sasvim ozbiljno, kao i cijeli bicikl, čak su se i iskusni biciklisti i serviseri zaletjeli s pitanjem kako su ugradili FOX vilicu po toj cijeni. Nije FOX, samo tako izgleda. 🧐
Vilica je zračna, 32mm i hoda 130mm.
Idemo mi vidjeti hoće li nam „komšija“ priuštiti probleme ili zadovoljstvo u vožnji. To je na kraju priče, jedino bitno.
Kako ja volim proći sve terene da bi dobio kvalitetne informacije, prvo sam odlučio bicikl ponijeti na poznatu ličku biciklijadu, Srce Velebita
Čim smo krenuli osvajati velebitske makadame, livade i vododerine, primijetio sam da je bicikl izrazito brz. Vozio sam se u grupi s još desetak biciklista i vrlo lako primijetio da sam rame uz rame, a ponekad i brži, od puno, puno, skupljih bicikala.

O.K. guma Kenda 29×2.25 ima ripnu koja već na prvi pogled daje do znanja da je namijenjena za travu, makadam i asfalt, više nego za downhill i duboko blato, ali u ovoj konfiguraciji se upravo to od nje i očekuje, te svoj posao obavlja odlično.
Mjenjač radi besprijekorno u svakom trenutku. Pod opterećenjem ili ne, svejedno, a kazeta 11-50 u kombinaciji s gumama pruža mogućnosti svladavanja i najstrmijih dijelova bez obzira na podlogu po kojoj se vozite.
Ručice kočnica nemaju downhill (onaj za kočenje jednim prstom) izgled, iako mislim da se prema jačini kočenja koje nude, komotno može ugraditi skraćena varijanta. Nakon početnog nepovjerenja i razrađivanja, koje je skoro završilo sudarom jer sam se doslovce u jednom trenutku namjerno ukopao u mjestu, dok je kolega malo „naletio“, sve je išlo “kao po loju” 😁.
Šalim se, kočnice grizu ko velike.
Nakon početnog „paljenja“, cijelo vrijeme sam kočio s dva prsta. Samo kod spuštanja po vododerini koje je bicikl odradio bez ikakvih problema, sam morao kočiti samo jednim prstom kako bi s ostala tri što čvršće držao volan. U tom trenutku bi radije imao one kraće ručice kočnica pogotovo kad znam da čeljusti vrlo solidno pritišću velike diskove.
Inače za one koji ne znaju, skraćena ručica kočnice ima manju polugu, samim time i slabiji pritisak na diskove i to je glavni razlog zašto kočnice moraju biti višestruko bolje (i skuplje) od onih s dugačkom ručicom. Kad divljaš s biciklom, velika je prednost ako možeš samo jedan prst držati na kočnici, pritom brutalno i sigurno kočiti.
Zračna vilica je bez problema gutala neravnine i veliko kamenje. Nije davala znakove „umora“ iako bih na ovakvom biciklu, na njenom mjestu, radije vidio nešto iz izloga renomiranih proizvođača.
Poslije ću objasniti i zašto.
Nakon Velebita sam napravio 40-tak kilometara po asfaltu i gradu.
Odlično!
S prosjekom brzine od nekih 23 km/h mogu reći da mu savršeno pristaje svakodnevna upotreba po gradu.

Nakon cca. 35-40 kilometara su me lagano počela boljeti leđa, ali to je isključivo zbog premalog bicikla tako da, iako se dogodilo, ovo ne bih uzimao u obzir. Maksimalna brzina, a da još ima smisla vrtjeti pedale, je 38-40 km/h.
Bilo je interesantno što sam nakon „gradskog“ testa, na povratku kući, dobio poziv od prijatelja da idemo u đir pa sam se prebacio na BMC-a, o kojem sam pisao ovdje: https://www.kakoide.hr/profi-bicikl-lagan-kao-peronajbolji-koji-sam-ikada-vozio/
U istom danu sam vozio „dva različita svemira“. Naime na BMC-u mi se na 35 km/h učinilo da mi je malo prevelika kadenca (broj okretaja pedala). Bacim oko na kazetu i vidim da imam na raspolaganju još četiri brzine, do one najbrže.
Ludo! 😱
To je stvarno raketa na kojoj se i na 55 Km/h još uvijek isplati vrtjeti pedale. Brzine od 25 km/h, za mountain bike su vrlo solidne pogotovo što C-PRO ne zahtijeva poseban napor da bi ih ostvarivao. S druge strane BMC na uzbrdici iziskuje „the nogu“ 🦵 dok na C-PRO u prvoj brzini, i potpuni početnik može svladati bilo koju strminu.

Kako ja ipak volim u test uključiti i domaći teren pao je dogovor da idemo na Sljeme.
Specka, gravel i C- pro. 💪 Dogovor je da idemo po cesti gore, a onda svatko svojim putem, odnosno, ja šumom, a oni drumom, i nađemo se na kavi u Šestinama. 🍻
Kod cestovnog uspona na Sljeme nisam imao nikakvih problema pratiti ekipu iako su na ravnom, logično, uvijek bili brži.
Slikanje na vrhu, kavica, i idemoooo! (hvala na fotkama Foto-Škrinja jdoo)

Spuštanje pritiska u gumama, spuštanje sjedala u najniži položaj i gas. Krenuo sam pažljivo, ne znajući što me čeka, ali već nakon prvih par sto metara isprobavanja, shvatio sam da će ovaj spust biti čisto uživanje.
Dugačka i jaka kočenja, bez greške. Karbonska rama (zbog težine i geometrije) i premala veličina (ovdje je prednost) su mi dozvoljavale odličnu kontrolu nad kompletnim biciklom.
Zaobilaženje neravnina, čvrsto i precizno.
Kontrola proklizavanja u zavojima, zabavna i sigurna. Iako spuštanje od Grafičara do Šestina nije zahtjevna staza iz oka pravih downhillera, jako dobro se moglo vidjeti da se ovaj bicikl toliko dobro snalazi u brdima, da svaki rekreativac može bez problema staviti kvačicu „done“ pokraj bilo kojeg spusta.
Hoću reći, ako ste rekreativac, prije će vas zaustaviti strah od neke strmine nego što će vas iznevjeriti ovaj bicikl.
Ne moram napominjati da je moja kavica već stigla na stol kad su cestovnjaci tek došli. „Ovaj nije normalan. Pa kaj se ti i po stazi spuštaš 70 na sat?“ ☺️. Nisam ništa odgovorio, jer je moj osmjeh odavao raspoloženje bolje nego tisuću riječi.

PREDNOSTI
Svakako na prvo mjesto treba staviti cijenu i izgled bicikla.
Bicikl uživo izgleda, TOP.
Rekao bih da se radi o jeftinoj ulaznici među velike dečke.
One komponente koje svaki biciklista treba i primjećuje su stvarno na nivou, a to su kočnice, pogon i mjenjač.
MANE
Osim kraćih ručica kočnica koje bi bile zgodnije za spuštanja po ekstremnijim terenima, a ne bi smetale u svakodnevnoj upotrebi, uputio bih malu kritiku na vilicu.
U vožnji je radila dobro, ne mogu reći, ali se kod odvajanja prednjeg kotača od podloge „zaletavala“ u najotvoreniju poziciju što je uvijek rezultiralo tupim udarcem. Nije to neki specijalno jak udarac, ali prilikom svakog skoka je tu, i to mene smeta.
Ne u vožnji, nego u glavi.
Probali smo mijenjati pritisak u vilici, ali nismo uspjeli dobiti da taj zvuk u potpunosti nestane. Da li je to na svakom ili samo na ovom testnom, ne znam. Uobičajeni „tok“ jeftinih vilica s oprugama, nekako ne očekuješ vozeći 32 mm zračnu. Ako se stvar može riješiti ugradnjom malo jače povratne opruge, preporučujem.
Bilo kako bilo…
Moje druženje s C-PRO karboncem polako završava.

Kome bih preporučio ovaj bicikl?
Bicikl je toliko vozan da će ga bez problema ukrotiti, držeći poprilično široki volan, svatko. Od totalnog početnika ili klinca, do pripadnica ljepšeg spola svih uzrasta. Nije strogo specijaliziran (debele gume s ripnama za blato, milijun podešavanja…) što ga čini jako „user friendly“ u smislu, sjedi i vozi.
Dobar mjenjač, ogromna šajba, lagana rama, super kočnice, Lock out na vilici…samo potvrđuju dojam.
Svakako je pogodan za vožnju po gradu, s ponekim skokom ili spuštanjem niz stepenice, ali i za ozbiljan uspon i solidan spust kroz šumu, te sve varijante između.
Ako ste zahtjevan rekreativac i često ste na grbavom spustu, ili ste kupili ovaj bajk (za malo para) sa željom da ga nadograđujete kako se što bude trošilo… svakako bih prvo promijenio vilicu i te ručice kočnica, iako ni jedno ni drugo nije hitno, jer radi.
Sve ostalo radi kako i izgleda.
Lagao bih kad bih rekao da će iskusno oko dugo biti prevareno. Kategoriju ovog allroundera otkrivaju sitnice kao što su: auto ventili (opet praktičnost za široke mase) prihvat žbica ili manjak uglađivanja vilice, ali kod iskusnog bicikliste bi ovo mogao biti drugi ili treći bajk za manje zahtjevne ture ili “da ne ideš sa speckom u grad”.
Svakako bih susjedima čestitao na hrabrosti, ne zato što mislim da nitko ne može napraviti dobar bicikl, nego zato što su razvikani brendovi jako usječeni u mindset, pogotovo „naših“ ljudi.
Čestitao bih im i na odlično odrađenom poslu. Pružiti mogućnost voženja karbona širem broju ljudi, veliki je uspjeh. Ovaj bicikl ne samo da opravdava cijenu nego bi se bez srama mogao „okititi“ naljepnicom „fair trade“.
Želim im puno sreće i novih modela…i bravo! 👏 🤞
Uživajte u vožnji i stay tuned…