Kako ide

Električni planinar u akciji!!!
Fully gazi sve pred sobom…

Petar Krpan

Petar Krpan

Kako ide?

elektricni-planinar-u-akciji-naslovna-slika01

Dobio sam priliku zajahati jedan od najjačih RRaymona: FullRay 150E 11.0. Nakon ne predugog razmišljanja, pala je odluka. Idemo na Veliku planinu u susjednu nam Sloveniju.
⁣⁣
Iako je kod nas već bilo toplo, tamo još nije okopnio snijeg. Prijateljski nastrojeni fotografi (i biciklisti) imaju plan fotkati ono po čemu je Velika planina najpoznatija, polja šafrana. Odmah mi je u glavi bila slika kako se vrhunskim crnim biciklom vozim kroz polja ljubičastih šafrana.
⁣⁣⁣⁣
Kao pravi uljezi, kompić i ja smo se prijavili za izlet, ubacili bicikle u bunker autobusa prije nego su ovi stigli i onda se uspješno pravili fotografi, cijelim putem do Kamnika. Potvrdno smo klimali glavama „sudjelujući“ u njihovim „šifriranim“ razgovorima oko objektiva, fotoaparata, dronova….

 

Ekipa je imala plan ići gore žičarom i onda šetati i fotkati po platou, a mi smo iskočili malo ranije kako bi isprobali naše električne planinare. Na benzinskoj pumpi netom prije Kamnika izvlačimo strojeve iz bunkera, oblačimo opremu i krećemo na put. Tu počinje naša vožnja i moj test.
⁣⁣
Bio je to jednodnevni test, ali sam većinu vremena i kilometara, proveo na terenu za koji je ovaj RRaymon i konstruiran tako da sam uživao u svakom okretaju pedala. Fotografi nas u nevjerici gledaju i škljocaju posljednju sliku jer misle da ćemo se negdje izgubiti… 😁
⁣⁣
RRaymon je svakako bicikl koji ima odnos cijene i opreme/dijelova među najboljima na tržištu, počevši od onih najjeftinijih modela pa sve do najskupljih. Kod nas nije poznat kao brend, ali bi trebalo biti dovoljno spomenuti da je porijeklom Nijemac, bliskih veza s Husqvarnom i KTM-om tako da neprepoznatljivost brenda vrlo dobro kapitaliziramo kroz bolju opremu.
⁣⁣⁣⁣
Cijena od 5.599 eura svakako nije mala, ali doista cijelo vrijeme imaš osjećaj da „to“ vrijedi više.
⁣⁣⁣⁣

 

OPREMA:
Kombinacija karbonsko aluminijske rame s integriranom baterijom udomila je vrhunsku Fox Float 36 Factory zračnu vilicu. Elektronski je regulirana, hoda 150 mm. Nazad u istoj maniri posao obavlja Fox Float DPS Factory 230×65 mm.

 

 
⁣⁣
Od najbitnijih stvari treba spomenuti da je srce bicikla dobro znana i pouzdana Yamaha PW-ST 250 W, dok je “rezervoar” kapaciteta 630 Wh.
 
Sigurno zaustavljanje povjereno je SRAM G2 R kočnicama s četiri klipa koje straga „cijede“ disk od velikih 180 mm, a naprijed respektabilnih 200 mm. Usamljeni mjenjač SRAM GX Eagle brine da na kazeti 10-50 uvijek budete u jednoj od 12 brzina koja vam je potrebna za nesmetano bicikliranje.
⁣⁣
Sve zajedno se kotrlja na vrlo čvrstim Mach 1 TRUCKY 30 kotačima i nevjerojatnim Schwalbe Nobby Nic Evolution gumama, dimenzija 29X2.4
 
DIZAJN:
Tu bi se mogla lomiti koplja jer je bicikl jednostavno crn tako da i sama konstrukcija rame, suspenzija i vilica ne dolazi do izražaja iako bi se imalo što za pogledati. Vrlo crn i ozbiljan pristup. Jedino što nije crno i to se savršeno uklapa u dojam ozbiljnosti su zlatne klizne površine spomenutih amortizera. Siguran sam da ima biciklista koji žele baš to.
 
 
VOŽNJA:
Obojica smo bili na Fullyjima tako da smo koristili svaku i najmanju mogućnost skretanja s ceste prilikom prilaska samoj planini. Ako baš nije bilo opcije onda je uletio makar kakav skok s nogostupa ili slično. Naime vožnja po cesti je zamorna i dosadna zbog ograničenja od 25 km/h, pogotovo kad si na stroju koji uopće nije namijenjen za cestu nego za suludo divljanje neprohodnim prostranstvima.
 

 

Velika planina je prekrasan plato prekriven mješavinom pašnjaka i kamenja. Idealno za uživanje na biciklima. Postoji tu i skijaška staza pa je, kao mogućnost, na repertoaru i dobar downhill koji možete odraditi „po prek“ ili po singletracku planinarske staze, ali bez šiblja i grana i bez mogućnosti da se odleti u provaliju. Za svakog rekreativca koji želi brusiti svoje biciklističko/planinske sposobnosti, idealno.

 

 
Ako se pravilno koristi mjenjač, gospon R nema prepreka koje bi ga zaustavile. Cijelo vrijeme vožnje, namjerno sam birao težu rutu i svaki put se, kao malo dijete veselio, kako me opet izvukao. Jedino gdje sam zapeo je bio poprilično duboki snijeg koji se već dobrano topio. Po onom najvažnijem pravilu za planinsku vožnju električnim biciklom, „samo nemoj prestati vrtjeti pedale“ i izvući će te bicikl gdje ni ne možeš zamisliti. Probao sam stvar na snijegu i uspio ga zaustaviti teže nego onaj vlak Mate Lovraka. Nakon teške borba i proklizavanja, završio je ukopan u bijeli pokrivač toliko duboko da sam sišao s bicikla, a ovaj je ostao uspravno stajati.
⁣⁣⁣⁣
 
Prilikom divljanja nizbrdo, svakako sam siguran da tehničke mogućnosti ovog bicikla nisam ni blizu iskoristio, kao što to neće iskoristiti nijedan rekreativac. Jedini sklop koji uvijek mogu svi iskoristiti do krajnjih granica, bez obzira na potkovanost u biciklizmu, su kočnice.
 
 
Kod kočnica je najbitnije da vozaču ulijevaju sigurnost. Ono što gledam je da se mogu lijepo dozirati i da vrhunski grizu, odnosno da „čitaju misli“. Kažem, suspenziju i ramu koje dozvoljavaju više metarske skokove bez gubljenja putanje i sa savršenim doskokom, teško je dovesti u krizu ako nisi natjecatelj i realno gledano možda rekreativcu i nije nužno odvajati novac za takve stvari, ali vrhunske kočnice svakome dobro dođu.
⁣⁣
Svakako je bitna i guma koja će silu kočnica kvalitetno prenijeti na podlogu. Ova kombinacija guma i kočničke grupe se pokazala stvarno odličnom po svim pitanjima.
⁣⁣
Trava, blato, makadam, zemlja, kamenje, snijeg te mješavina navedenog, svejedno. Ne znam da li mi je bilo veselije dozirano proklizavati stražnjim kotačem ili se kod svakog doticaja prednje kočnice brutalno „zabijati“, da vidim u kojem trenutku će guma izgubiti grip. Grip sam gubio samo na snijegu, sva ostala kočenja završavala bi podizanjem stražnjeg kotača prije nego bi prednji kotač pokazao graške znoja. Nevjerojatno dobar osjećaj veselja i sigurnosti istovremeno. Za to se svakako isplati dati koji dinar više. Da, ima tu i vilica svoj doprinos, ali…ma… da ima.
 
 
Svakako jedan bicikl koji bih preporučio ljudima koji žele nesmetano uživati u planinama. Koji žele bez straha skrenuti čak i s planinarskih staza te putovati biciklom po sistemu „I did it my way“.
⁣⁣
Jedino što nas može rastužiti je spoznaja da takva igračka uvijek ima svoju cijenu. Iako je ona dosta niža od konkurencije s istom opremom i dalje je to respektabilnih 5.600 eura.
⁣⁣
Jedino što sam siguran, ako se odlučite na kupnju ovog bicikla.
Već nakon prvih nekoliko kilometara zaboravit ćete koliko ste ga platili.
⁣⁣⁣⁣
Garantiram!
 
Ipak je to vrhunska ŽAGA
⁣⁣
P.S. Svaki dan proveden u društvu ovako vrhunskog stroja mami osmjeh na lice, ali tek kad je začinjen društvom dragih ljudi i dobrih prijatelja urezuje se u sjećanje na mjesto na koje u mislima još dugo dolaziš po isti.
 
 
Hvala na biciklu:
Pile i Vile Bicikli
⁣⁣
Hvala dobrom društvu, odličnom izletu i fotkama!
⁣⁣
Fotoklub Klik
⁣⁣
Fotura
 

 

Ovaj tekst napisao je živi čovjek. To je razlog zašto nije sve savršeno, zašto ste čitajući mogli osjetiti emociju i nije nužno da se slažemo u razmišljanjima. Zaključci i razmišljanja napisani u tekstu proizašli su iz dugogodišnjeg biciklističkog iskustva. Kao autor ovog teksta dozvoljavam svima da ga slobodno koriste, dijele i kopiraju bilo koji njegov dio bez obaveze da navode autora.

 

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)